شرمنده شهدا...!

دفاع مقدس

شرمنده شهدا...!

دفاع مقدس

۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۵۲

ویژه نامه شهید خادم الشریعه

فرستادگان رضا

                                                 

نام:محمد مهدی

نام خانوادگی:خادم الشریعه

نام پدر:صادق

تاریخ تولد : 1/3/1337    شهرستان سرخس

تاریخ شهادت:31/2/61ایستگاه حسینیه خرمشهردر مرحله سوم عملیات بیت المقدس

مسئولیت: اولین فرمانده تیپ 21 امام رضا علیه السلام

سردار شهیدخادم الشریعه در روز جمعه سال 1337در شهرستان سرخس در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود ایشان دوران ابتدایی را در سرخس به پایان برد وجهت ادامه تحصیل به مشهد عزیمت نمود.

شهیدخادم الشریعه اولین فرمانده تیپ 21امام رضا(علیه السلام) بود.ایشان به همراه شهدای عزیزدیگری همچون ولی الله چراغچی ، حسن علیمردانی وشهید صاحب الزمانی وبرخی از شهدای سرخس همچون شهید براتعلی صیاد ازکندکلی شهید اصغری ازکچولی وشهید علیرضاعیاردر تنگه چزابه در تاریخ17/11/60رشادتها ودلاوری های زیادی از خود نشان دادند به طوری که سرنوشت جنگ را تعیین نمود.

روح خدا خمینی کبیرنیز در پاسداشت این فداکاری فرزندان دلاور خود می فرماید:این اعجاز به حول وقوه الهی در بازوان پرتوان رزمندگان به خصوص رزمندگان تیپ 21امام رضا(علیه السلام) به فرماندهی این سردار ( شهید خادم الشریعه)نمایان شد.

سردار درچه ای از همرزمان  شهید خادم الشریعه درکلامی جالب گفته اند : دوستان شهید به خاطر نظم ، تقوا ، شجاعت و . . . به ایشان لقب مِصعب پیامبر داده بودند .

صبح روزشهادت این سردار ،دوستانشان به ایشان یک سیب تعارف می کنند و ایشان میگوید :

دلم میخواهد از دست رسول خدا در بهشت میوه بگیرم .

سرانجام این اسوه استقامت وفداکاری در مرحله سوم عملیات بیت المقدس اجرزحمات خود را گرفت ودرروز جمعه 31/2/62 مصادف با مبعث پیامبر در آغوش شهادت آرام گرفت...

نحوه شهادت ایشان هم بدین صورت بوده است که در یک سرکشی از خط مقدم همراه با شهید کاظمیان عازم خط مقدم بودند که یک خمپاره در نزدیکی ماشین منفجر میشود و یک ترکش به شقیقه شهید خادم الشریعه اصابت میکند . شهید کاظمیان در تماسی که با شهید چراغچی میگیرد خبر شهادت سردار را اینگونه میدهد که : خادم الشریعه پیش رجایی رفت.

 

3جمعه شگفت انگیز

خواهر شهید محمد مهدی خادم الشریعهبااشارهبه ۳ جمعه شگفت انگیزدرزندگیبرادرشچنینمی گوید: «سرنوشتمحمدمهدیدر ۳ جمعه مقدس رقم خورد به طوری که اولین جمعه روز تولد او بود که با بیست و پنجم ذی القعدهوروزدحوالارض (روزپهنشدنوگسترده شدن زمین از کعبه) مصادف شد و شهادتش در روزجمعه، بیست و هفتم رجب و بعثت پیامبر اکرم(ص) اتفاق افتاد و سومین جمعه نیز تشییع پیکر و خاک سپاریاوبودکهباچهارمشعبانوایامبابرکتولادتامامحسین(ع) وحضرتابوالفضل (ع) مصادفشد».

یک کرامت از شهید:

در تاریخ 13/12/92 یکی از بسیجیان دانشگاه پیام نور سرخس شب قبل از اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی در خواب میبیند که با یک کاروان که به نام شهید خادم الشریعه مزین شده است عازم مناطق هستند . صبح روز 14/12/92  وقتی کارتهای شناسایی توزیع می شود  ایشان میبیند که بر روی کارتها نوشته شده است "کاروان راهیان نور شهیدمحمد مهدی خادم الشریعه "

فرازی از وصیت نامه :

درست است که ما مهمات کم داریم و آنها مهمات زیاد دارند ولی خدا از آنها بالاتر است. مهمات نیست که کار میکند بلکه ایمان و عقیده است که کار میکند . خدا با ما هست و دست خدا بر سر ماست پس هیچ هراسی از دشمن نداشته باشید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۵
محمد فرهادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی